Zespół Aspergera w okresie dojrzewania : wzloty, upadki i cała reszta / pod red. Liane Holliday Willey

118. zespół aspergera w okresie dojrzewania

Zespół Aspergera w okresie dojrzewania : wzloty, upadki i cała reszta = Asperger Syndrome in Adolescence / pod red. Liane Holliday Willey ; przedm. Luke Jackson ; [tł. Marta Umińska i Krzysztof Umiński ]. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna : Fundacja SYNAPSIS, cop. 2006. – 386 s. : il. ; 24 cm. – (Seria z Parasolem). – Bibliogr. przy rozdz. – ISBN 978-83-88839-38-2.

Poradnik pod redakcją Liane Holliday Wiley, kobiety dotkniętej zespołem Aspergera, aktywnie zaangażowanej w działalność na rzecz osób autystycznych. Autorami poszczególnych artykułów są zarówno badacze problematyki autyzmu i społecznicy propagujący tą tematykę jak i osoby dotknięte zespołem Aspergera. Każdy z nich opisuje aspekty trudnego okresu dojrzewania w życiu nastolatka z zespołem Aspergera. Szczególnie cenne są wskazówki postępowania w trudnych sytuacjach oraz akceptacja diagnozy i własnej osobowości. Książka osadzona jest w realiach anglosaskich, ale opisuje uniwersalne problemy i odczucia osób z zespołem Aspergera.

Przedmowa, Luke Jackson, UK – 5. – Wstęp, Liane Holliday Willey – 9. – Przedmowa do polskiego wydania, Maria Wroniszewska – 15. – 1. Zespół Aspergera u nastolatków – Richard Howlin, USA – 17. – 2. Terapia poznawczo-behawioralna (CBT), Tony Attwood, Australia – 47. – 3. Seksualność nastolatków z zespołem Aspergera, Isabelle Henault, Kanada – 83. – 4. Czy moje maleństwo nauczy się tańczyć? Badania nad związkami przyjaźni i koleżeństwa u nastolatków z zespołem Aspergera, Steven E. Gutstein, USA – 115. – 5. Znaczenie terapii zajęciowej dla nastolatków z zespołem Aspergera, Marcc Willey i Liane Holliday Wiley, USA – 115. – 6. Nastolatki z zespołem Aspergera a kwestie bezpieczeństwa, Dennis Debbaudt, USA – 169. – 7. Przetrwać burzę, Liane Holliday Wiley, USA – 205. – 8. Pogodzić się z diagnozą Zespołu Aspergera, Rebecca Moyes, USA – 223. – 9. Rodziny i rodzicielstwo: efekt domina, Jacqui Jackson, UK – 235. – 10. Od zera. Pomysłowość w szukaniu działań terapeutycznych dla nastolatka zza, DeAnn Foley, USA – 257. – 11. Edukacja nastolatka z zespołem Aspergera, Lise Pyles, Australia – 275. – 12. Ujawnienie się – rady dla osób ze spektrum autystycznego, Stephen M. Shore, USA – 319. – 13. Jak mam być sobą, Mike Stanton, UK = 351. – O Autorach – 365. – Lista publikacji dotyczących spektrum autystycznego w języku polskim – 371. – Polskie organizacje, w których można szukać informacji na temat pomocy dostępnej w naszym kraji dla osób z autystycznego spektrum – 377.

Leave a Reply

