Terapia ruchowa a rozwój komunikacji osób autystycznych / Janusz Masłowski, Zbigniew Szot, Jacek Błeszyński

121. terapia ruchowa a rozwój komunikacji osób autystycznych

Terapia ruchowa a rozwój komunikacji osób autystycznych / Janusz Masłowski, Zbigniew Szot, Jacek Błeszyński. – Gdańsk : Wydawnictwo Uczelniane Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego, 2006. – 61 s. : il. ; 24 cm. – Bibliogr. s. 57-59. – Streszcz i spis treści w jęz. ang. – ISBN 83-89227-96-7.

Autorzy publikacji przedstawiają swoje rozważania na temat ruchu i jego znaczenia w terapii dzieci autystycznych. Swoje wnioski oparli na wynikach badań przeprowadzonych w Gdańsku w latach 1991-2000 dotyczących wpływu ruchu na rozwój motoryczny dzieci autystycznych. Badania wykazały, że odpowiednio dobrane ćwiczenia gimnastyczne wywarły wpływ na poprawę koordynacji ruchowej dzieci z autyzmem, a także poprawę zdolności komunikacji werbalnej i niewerbalnej.

Wstęp, Zbigniew Szot – 5. – 1. Metodologia i harmonogram badań, Zbigniew Szot – 7. – 2. Diagnoza stanu klinicznego przed zastosowaniem terapii ruchowej, Janusz Masłowski – 11. – 3. Program ćwiczeń ruchowych, Zbigniew Szot – 21. – 4. Stan kliniczny dzieci autystycznych po zastosowaniu terapii ruchowej, Janusz Masłowski – 27. – 5. Rozwój komunikacji u osób autystycznych pod wpływem stosowania terapii ruchowej, Jacek Błeszyński – 41. – 6. Podsumowanie – 51. – 7. Wnioski – 55. – Bibliografia – 57. – Streszczenie – 60. – Abstract – 60. – Contents – 61.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s