Terapie wspomagające rozwój osób z autyzmem / pod red. nauk. Jacka J. Błeszyńskiego

 

102. terapie wspomagające rozwój osób z autyzmem

Terapie wspomagające rozwój osób z autyzmem / pod red. nauk. Jacka J. Błeszyńskiego. – Wyd. 2 zm.- Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2005. – 229, [1] s. ; 24 cm. – Bibliogr. przy pracach. – ISBN 83-7308-533-5.

Publikacja stanowi drugie wydanie zbioru artykułów „Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem. Teoria – metodyka – przykłady z 2004 roku. W nowym wydaniu zaprezentowano artykuł na temat wybranych metod wykorzystywanych we wspomaganiu rozwoju dzieci z autyzmem i głębokim zaburzeniami w rozwoju (Metoda Opcji oraz Metoda Tomatisa). Opublikowane artykuły, których autorami są specjaliści w dziedzinie terapii osób autystycznych opisują nie tylko znane już metody terapeutyczne, ale również te nowe. Każdy z autorów omawia założenia terapeutyczne i przedstawia możliwości wykorzystania metody w pracy z osobą z autyzmem oraz wyniki badań nad efektywnością metody. W końcowej części dwa artykuły opisują metody pracy z dzieckiem autystycznym i rolę autorskich programów nauczania.

Przedmowa do wydania drugiego zmienionego – 7. – Od redaktora – 9. – Wprowadzenie – 11. – Jacek Błeszyński, Uwarunkowania efektywnego oddziaływania terapeutycznego w pracy z osobami autystycznymi – 13. – Ewa Pisula, Wczesne wykrywanie autyzmu i efekty wczesnej terapii – 21. – Lucyna Bobkowicz-Lewartowska, Dylematy związane z terapią behawioralną stosowaną wobec osób autystycznych – 33. – Małgorzata Sekułowicz, Metoda Integracji Sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z autyzmem – 49. – Ewelina Jutrzyna, Dziecko autystyczne w kręgu muzyki – 57. – Ewa Żurawska-Seta, Roman Seta, Muzykoterapia w pracy z dzieckiem autystycznym – 83. – Luiza Małgorzata Bożek, Metoda Knillów z elementami stymulacji polisensorycznej w terapii dzieci autystycznych – 105. – Wykorzystanie metody Ruchu Rozwijającego w terapii dziecka z głębokimi deficytami rozwojowymi – autystycznego – 127. – Katarzyna Wysocka, Metoda Dobrego Startu w pracy z dziećmi autystycznymi – 151. – Ewelina Wegnerowska, Metoda Felicie Affolter – 163. – Krzysztof Kucharski, Metoda Stymulowanych Seryjnych Powtórzeń Ćwiczeń (SSP) – Zbigniewa Szota – 177. – Jacek Błeszyński, Lucyna Błeszyńska, Wybrane metody wykorzystywane w pracy z dzieckiem autystycznym i z głębokimi zaburzeniami rozwoju – 187. – Mariola Szczepańska, Program autorski i jego miejsce we współczesnej edukacji dzieci ze specyficznymi potrzebami – 201. – Gdzie szukać pomocy – 227.

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s