Świry, dziwadła i Zespół Aspergera : przewodnik użytkownika dojrzewania = Freaks, geeks and Asperger syndrome / Luke Jackson

 

101. świry dziwadła i zespół aspergera

Świry, dziwadła i Zespół Aspergera : przewodnik użytkownika dojrzewania = Freaks, geeks and Asperger syndrome / Luke Jackson ; przedm. Tony Attwood ; [tł. Ewa Niezgoda]. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna : Fundacją SYNAPSIS, 2005. – 164 s. : il. ; 24 cm. – Bibliogr. s. 144-146. – Indeks. – ISBN 83-88839-62-4.

Autorem książki jest Luke Jackson, nastolatek z zespołem Aspergera. Jego książka była bestsellerem na całym świecie, a Luke został znanym propagatorem działań na rzecz osób z zespołem Aspergera. Matka Luke’a zmagała się z samotnym rodzicielstwem, będąc matką kilkorga dzieci z zaburzeniami autystycznymi. Luke w zabawny sposób opisuje poszczególne aspekty autyzmu i swoje postrzeganie świata. Książka pełna jest przykładów z jego życia i zawiera wiele cennych porad, jak radzić sobie z symptomami autyzmu i trudnymi sytuacjami w domu i w szkole.

Przedmowa: Tony Attwood – 7. – Dedykacje – 8. – 1. Wstęp – Ja i moja rodzina – 9. – 2. Zespół Aspergera i autystyczne spektrum – 13. – Etykietka czy drogowskaz? – 17. – 3. Powiedzieć czy nie powiedzieć? – 21. – Przekazanie informacji – 21. – Jak i kiedy powiedzieć innym – 26. – 4. Fascynacje i fiksacje – 30. – Zainteresowania szczególne – 30. – Kolekcjonowanie – 35. – Zachowania kompulsywne – 39. – Panowanie nad zachowaniem kompulsywnym – 40. – 5. Zmysły i zdolności zmysłowe – 43. – Wszystkie zmysły – Nasze odmienne postrzeganie zmysłowe – 43. – Wszystko splątane – 54. – 6. Inna fizjologia – 56. – Rożnice dietetyczne – 59. – 7. Dwa słowa o spaniu – 63. – Leczenie – 64. – Kilka propozycji rozwiązania problemu spania dla ludzi z Z.A. – 66. – Kilka propozycji na spaniie – podpowiedzi dla rodziców – 69. – 8. Język i nauka – 72. – Rozmowy nastolatków – 72. – Dosłowność i logika – 77. – Precyzja rodziców wykształca dzielność u dzieci – 80. – 9. Problemy ze szkołą – 83. – Czytanie, pisanie i arytmetyka – 85. – Nie mówiąc o pracy domowej – 90. – Nie za dużo sportów i zabaw grupowych – 94. – W szkole lub gdzie indziej – jeżeli ciągle jest źle – 97. – 10. Przemoc w szkole – 99. – Moje doświadczenia – 99. – Co to jest przemoc? – 101. – Dlaczego ja? – 104. – Kiedy dręczyciel nie jest dręczycielem? – 106. – Jak sobie radzić z prześladowcami – 107. – 11. Taekwondo -112. – Moja grupa taekwondo – 112. – Historia taekwondo – 114. – Dobrodziejstwa taekwondo – 116. – 12. Przyjaźnie i socjalizacja – 119. – Jak zdobyć przyjaciół i wywrzeć wpływ na ludzi – 119. – Słowo ostrzeżenia dla niecierpliwych rodziców – 121. – 13. Gra we dwoje – 124. – Ujarzmić uczucia – 125. – Zestaw zasad zwiększających twoje szanse – 127. – Reguły gry we dwoje – co robić, a czego nie robić – 129. – 14. Moralność i zasady – reprezentacja i rzeczywistość – 131. – Nagłaśnianie negatywne – 132. – Zasady nie są po to, by je łamać – 133. – Moralne rozważania dla dorastających Aspergerów – 135. – 15. Uwaga ostatnia i pozytywna – 137. – Przysłowia i idiomy – objaśnienia – 140. – Lektura dodatkowa – 144. – Przydatne adresy i strony internetowe – 147.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s