Profil psychoedukacyjny dla młodzieży i dorosłych (AAPEP) / Gary Mesibov

66. profil psychoedukacyjny dla dzieci i młodzieży mesibov

Profil psychoedukacyjny dla młodzieży i dorosłych (AAPEP) = Adolescent and adult psychoeducational profile (AAPEP) / Gary Mesibov; [et. al. ; tł. współpracowników Fundacji „Adama”].  – Warszawa: „Twigger”, 2002. – 139 s. : il., fot., rys.,wykr. ; 24 cm. – (Zindywidualizowana Ocena i Terapia Dzieci Autystycznych oraz Dzieci z Zaburzeniami Rozwoju; t.4). – ISBN 83-88-904-20-5.

Profil psychoedukacyjny AAPEP ma na celu ocenę aktualnych i potencjalnych umiejętności osób autystycznych w najważniejszych dziedzinach, niezbędnych do samodzielnego funkcjonowania. Skierowany jest głównie do młodzieży i dorosłych autystycznych bądź z upośledzeniem  umysłowym znajdujących się na etapie zakończenia edukacji i wejścia w dorosłość. Za pomocą trzech skal oceny Umiejętności – Skala Bezpośredniej Obserwacji, Skala Zajęć Domowych, Skala Zajęć Szkolnych i Pracy pozwala stwierdzić, czy dana osoba jest gotowa do podjęcia samodzielnej pracy zawodowej, pracy w zakładzie pracy chronionej czy będzie musiała zostać umieszczona w placówce opiekuńczej.

Wstęp – 5. – Potrzeba stosowania testu AAPEP – 9. – Przegląd testu – 9. – Część II. Opis i stosowanie testu – 15. – Obszary funkcjonowania – 17.- Informacje ogólne – 19. – Stosowanie AAPEP – 20. – Ocenianie – 22. – Rozszerzone stosowanie testu – 23. – Część III. Podręcznik testu – 25. – Skala Bezpośredniej Obserwacji: umiejętności wykonawcze – 27. – Skala Bezpośredniej Obserwacji: samodzielne funkcjonowanie – 32. – Skala Bezpośredniej Obserwacji: umiejętności spędzania wolnego czasu – 36. – Skala Bezpośredniej Obserwacji: adaptacja do pracy – 41. – Skala Bezpośredniej Obserwacji: komunikatywność – 50. – Skala Bezpośredniej Obserwacji: zachowanie interpersonalne – 50. – Skala Domowa: umiejętności wykonawcze – 55. – Skala Domowa: samodzielne funkcjonowanie – 56. – Skala Domowa: umiejętność spędzania wolnego czasu – 59. – Skala Domowa: adaptacja do pracy – 61. – Skala Domowa: komunikatywność – 63. – Skala Domowa: zachowanie interpersonalne – 65. – Skala Szkoła/Dom: umiejętności wykonawcze – 67. – Skala Szkoła/Praca: samodzielne funkcjonowanie – 69. – Skala Szkoła/Praca: umiejętność spędzania wolnego czasu – 72. – Skala Szkoła/Praca: adaptacja do pracy – 74. – Skala Szkoła/Praca: komunikatywność – 76. – Skala Szkoła/Praca:zachowanie interpersonalne – 78. – Część IV. Interpretacja wyników – 81. – Cel pisemnego zestawienia zbiorczego i interpretacyjnego – 83. – Zarys opracowania testu AAPEP – 84. – Przykład sprawozdania – 86. – Wykresy – 89. – Załącznik A. Formularz punktacji i profil testu – 93. – Załącznik B. Materiały – 105.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s