Techniki nauczania : dla rodziców i profesjonalistów / Eric Schopler, Robert Ray Raichler, Margaret Lansing

21. techniki nauczania dla rodziców i profesjonalistów schopler

Techniki nauczania : dla rodziców i profesjonalistów = Teaching strategies for parents and professionals / Eric Schopler, Robert Ray Raichler, Margaret Lansing ; [ tł. Marta Bogdanowicz et al. ]. – Gdańsk : Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym, 1995. – 209 s. : il. ; 24 cm. – ( Zindywidualizowana Ocena i Terapia Dzieci Autystycznych oraz Dzieci z Zaburzeniami Rozwoju, t. 2]. – ISBN 83-903194-0-3.

Książka stanowi drugą część serii Zindywidualizowana Ocena i Terapia Dzieci Autystycznych oraz Dzieci z Zaburzeniami Rozwoju. Część ta poświęcona jest technikom nauczania dla rodziców i profesjonalistów. Zawiera informacje potrzebne do oceny poziomu rozwoju, przegląd planów i założeń nauczania, sposobów reagowania na trudne zachowania, strategie konieczne do osiągnięcia celów oraz wskazówki związane z zastosowaniem zindywidualizowanego programu nauczania w szkole i w domu. Każdy rozdział poparty został przykładami z życia dziecka autystycznego – Tomka.

Wstęp do amerykańskiego wydania – 7. – Podziękowania – 9. – Część I. Przygotowanie strategii nauczania. – Rozdział 1. Wstęp – 13. – Rozdział 2. Diagnozowanie i ocena – 29. – Rozdział 3. Oczekiwania, zadania i cele – 43. – Rozdział 4. Zadania nauczania na niższym poziomie – 61. – Rozdział 5. Cele nauczania na wyższym poziomie – 81. – Rozdział 6. Kontrolowanie zachowań – 103. – Rozdział 7. Strategie i techniki nauczania – 121. – Rzodział 8. Zastosowanie proponowanych ćwiczeń w domu i w szkole – 129. – Część II. Przykłady programów nauczania realizowanych w domu. – Rozdziałl 9. Domowy program nauki – 149. – Rozdział 10. Progresywne zmiany celów nauczania – 153. – Rozdział 11. Uczenie strukturowania czynności w przypadkach zaburzeń zachowania – 163. – Rozdział 12. Cele nauczania w dziewięciu sferach funkcjonowania – 169. – Dodatek A. Behawioralne normy rozwoju – 193. – Dodatek B. Źródła pomocy – 205.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s